wydawnictwom.pl

wydawnictwom.pl

Muzyka Wagnera i twórczość pisarska wywierały wielki wpływ, wykraczający daleko poza operową publiczność, a w późniejszym czasie znalazły też odbicie w propagandzie nazistowskiego (czyt. niemieckiego państwa, przyp. Bastek). Z muzyką Wagnera do dziś kojarzy się nazistowskie parady partyjnych zjazdów w Rzeszy. Obrazy, które wyowłuje muzyka Wagnera w nieunikniony sposób wiodą do Hitlera…

Dziś polecamy Państwu nieco inną pozycję książkową, niezwiązaną ani z religią ani z polityką, choć po lekturze może się okazać coś zupełnie innego, bo przecież Ryszard Wagner to nie tylko kompozytor, ale i polityk… Książka ta niech będzie lekką odskocznią od świata wielkiej polityki, choć należy ją potraktować jako polemikę kulturowo-polityczną. Poleca ją prawymsierpowym.pl i Wydawnictwo M.

Tytuł: Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną. Ryszard Wagner – pole minowe.

Książka liczy 288 stron, kosztuje ok. 35 zł.

Wagner był wybitnym kompozytorem, ale nad jego życiem niektórzy nie chcą się pochylić, bo okazałoby się, że była to ciemna postać. Wolą pozostać przy jego muzyce, nie zagłębiając się w jego wybory życiowe. A te mogą szokować. Warto zajrzeć do tej książki. Książka ma być podstawą rzeczowej dyskusji o wielkim kompozytorze. Autor – prawnuk Ryszarda Wagnera – jako historyk muzyki zastanawia się, na czym polegał fenomen jego przodka  i jakie były tego konsekwencje.

Kto zajmuje się muzycznym czarodziejem, jakim był niewątpliwie Ryszard
Wagner, ten najpierw styka się z emocjonalnym oddziaływaniem jego muzyki.

Nie ma chyba drugiego kompozytora, który fundowałby słuchaczom podobną
huśtawkę uczuć, wyzwalając przy tym albo ich najwyższy podziw, albo
najwyższą niechęć. Autor odkrywa co kryje się za tym obezwładnianiem muzykąi ukazuje filary światopoglądu Wagnera, który odcisnął piętno na jego życiui twórczości.

Sam Ryszard Wagner ma różne oblicza. Każda z tych twarzy odzwierciedla głęboko ukryte cechy jego charakteru oraz fakt, że wychowywał się bez ojca.
Wagner nie był tylko artystą, lecz politykiem i artystą w jednej osobie.
Jego muzyka i dzieła wywierały wielki wpływ, wykraczający daleko poza
operową publiczność, a w późniejszym czasie znalazły też odbicie w
propagandzie nazistowskiego państwa.